חצות במגנוליה – רדיו, חג מולד ושני שדרנים – ביקורת

עומר אוקון

עומר אוקון

חצות במגנוליה לכאורה הוא עוד קומדיה רומנטית, שמנסה לגעת בכולנו בכל טריק קומי אפשרי. מתחת למעטה הקומיות, אנחנו נמצא סיפור לא רע עם מסר חיובי. התחלתי לצפות בו כסטודנט לתקשורת, וסיימתי כאדם שמתרגש מעלילה של קומדיה רומנטית. מה חשבתי על חצות במגנוליה?

חצות במגנוליה הוא קומדיה רומנטית תוצרת נטפליקס, האם לא ראינו כמוה לפני כן? לא בטוח. בכל זאת אין ספק שיש לנו מקום בלב לסרט, ונטפליקס עשו עבודה טובה (מציין בפליאה). מתחת למעטה כשני חברי ילדות, שהם פאקינג לא זוג, נמצא את עצמנו רוב הזמן מבולבלים וכועסים. אתם שואלים למה כועסים? מכיוון שהקשר ביניהם מרגיש לנו כל כך מובן מאליו, ועדיין מסובך באותה מידה.

בעיקרון היא מציגה לנו קשר אפשרי בין חברים, רק שהקשר מסתבך בעקבות משקעי העבר. תמיד נאמר לצעירים שאי אפשר לבחור במי להתאהב, אבל השאלה שהסרט מעלה היא האם זה לא פוגע בנו. הסרט של מקס מקוויגר עושה את הייאומן וקצת הלא ייאומן ועונה על השאלה הזו, ובכל זאת יצאנו ממנה אם השאלה ועוד כמה שאלות שהתווספו בדרך. למשל, האם אנחנו מנסים לרצות את ההורים, או שאנחנו עבד של עצמנו בזוגיות?

סיפורם של שני שדרני רדיו מקומיים

לא צריך להתעמק מידי כדי להבין לאן הסיפור של הסרט חותר. שני חברי ילדות שמכירים כל כך טוב, עד רמת המשפחות, משדרים יחד בתחנת רדיו מקומית. הם מנסים להתאהב באחרים, ולחיות את חייהם בהרמוניה כידידים. אך מה קורה כשהיא לא התגברה על רגשותיה כלפיו בסתר, והוא לא רואה אותה כאופציה? זה מתכון בטוח לבלאגן שלם. בינתיים הם מנסים לצבור רייטינג, ולקבל תכנית רדיו בתחנה ארצית. המטרה שהציבו גוררת אותם להרפתקה שכוללת שקרים, בגידות והרבה בכי ודמעות.

אז כן, מדובר בסרט קומדיה רומנטית, והטוויסט הכי גדול הוא שיש בחורה שמאוהבת בידיד שלה. אך זה בהחלט לא מוריד את הטוב והמעניין ממה שהיוצרים של חצות במגנוליה ניסו ליצור. לא מדובר בסרט שבה לאתגר בחידה, אלא בקומדיה לא רעה שמנסה להיות שנונה. ידידים שעוברים תהליך עם משבר זה קונספט קיים, שפה מקבל במה בפני המוני אמריקאים.

העלילה שסובבת אחרי רומן מזוייף, בין הדמויות, שהופך לרומן אמיתי והגבולות מטשטשים. אין ספק שלא מדובר במקוריות, אבל לא מקוריות חשובה, כשניתן לבצע את הלא מקורי בצורה לא רעה.

משחקים במירוץ לרדיו האזורי?

השחקנים והבימוי של הסרט עושים עבודה פנומנלית, ומראים שגם קומדיה רומנטית יכולה להפוך קיטש לסבבה. אוון וויליאמס בתפקיד ג׳ק ושותפתו לתכנית נטלי הול בתפקיד מגי, והשילוב ביניהם לאורכו פנסטסטי. המשחק נראה איכותי ואמין, במיוחד לאור העובדה שהם משחק בלשחק בסרט.

גם הבמאי ושאר הקאסט עושים עבודה נהדרת, כולל השחקנים המשניים ואלו שמופיעים בו לאורכו. מקס מקגוויר שביים סרטים לפני ואחרי חצות במגנוליה, מוכיח שהוא במאי טוב בזמן ובמקום הנכון. כמו כן צוות הסרט כולו, בייחוד התסריטאי, מעלים את אור הזרקורים על הרדיו מעל בימת סרט הוליוודי וזה מחמם את הלב.

רדיו ורומן לוהט? מסכמים את חצות במגנוליה

בחצות במגנוליה אנחנו לא צופים בשביל הסאונדטראק או עלילה מקורית – אלא כי הוא משתדל לספק סחורה. עולם הקומדיות הרומנטיות נמצא תמיד באותו ווייב ידוע ומוכר, מעין לופ תבניתי שקיים לאורך השנים. לעתים זה מצויין ולעתים זה פשוט מקולקל, אבל חצות במגנוליה מתאמץ לשמור על זה עובד. אין לי ספק ביכולות של הבמאי והשחקנים, ועם תסריט מתוחכם, יכולנו לקבל תוצאה טובה מזו.

No Comments on חצות במגנוליה – רדיו, חג מולד ושני שדרנים – ביקורת

Leave A Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קוראים היום?